CEREALE

Prezentare terminal cereale

Terminalul de cereale va fi construit in Portul Constanța, Dana 80, pe o suprafața de aproximativ 60.000 mp. Locația ofera diferite avantaje logistice: cea mai adanca dana din Marea Neagra (19 m), vecinatatea cu terminalul de barje, pentru transport fluvial din țarile limitrofe Dunarii, acces direct și ușor la calea ferata, distanța scurta și acces direct la autostrada A2. Capacitatea de depozitare va fi de 200.000 tone (calculata pentru grau).

Recepţia cerealelor se va face din trei mijloace de transport diferite:

barje – rata de descarcare 800 t/h; 2 descarcatoare cu graifer cu capacitatea de 400 t/h fiecare;
vagoane – rata de descarcare 600 t/h; cuva de recepție acoperita, va permite descarcarea simultana a doua vagoane;
autocamioane – rata de descarcare 1.200 t/h; 4 cuve de recepție acoperite, fiecare cu capacitatea de 300 t/h, grupate cate doua in doua grupuri de recepție);

Expedierea cerealelor se va face cu doua incarcatoare avand o rata de 1.500 t/h fiecare, proiectate sa incarce nave cu capacitatea de 110.000 dwt, nave avand lungimea de 250 m si latimea de 40 m.

Terminalul de cereale este proiectat să ofere o mare flexibilitate, respectiv şapte fluxuri de operare simultane:

  1. descarcare barje;
  2. descarcare vagoane;
  3. descarcare autocamioane – primul grup de recepție;
  4. descarcare autocamioane – al doilea grup de recepție;
  5. incarcare nava – primul incarcator;
  6. incarcare nava – al doilea incarcator;
  7. recirculare marfa dintr-o celula in alta.

Praful de cereale constituie cea mai mare preocupare in domeniul manipularii cerealelor. Terminalul de cereale COMVEX va aplica cele mai cunoscute tehnologii din industria legata de manipularea cerealelor: sisteme transportoare complet inchise (transportoare cu banda și cu lanț, și elevatoare cu cupe) si sisteme de aspirație. Transportoarele cu banda sunt complet inchise, de ultima generație, cu sistem de recuperare a prafului și reintroducere a acestuia pe banda. Avantajele acestor sisteme complet inchise sunt urmatoarele: nu permit pierderi de marfa, cresc semnificativ nivelul de siguranța in spații inchise (minimizeaza riscul de explozie si incendiu), nu necesita costuri adiționale in operare (mentenanța și curațenie) și, cel mai important, ofera un nivel crescut de protecție a sanatații.
Terminalul va fi dotat la cel mai inalt nivel de siguranța și cu cele mai eficiente soluții pentru reducerea cheltuielilor de operare.

Celulele de siloz și structurile metalice adiacente vor fi din tabla din oțel galvanizata de cea mai inalta calitate.

Toate echipamentele de manipulare vor fi dotate cu senzori corespunzatori, pentru a monitoriza permanent buna funcționare și pentru a preveni orice problema ce ar putea aparea ca urmare a unei funcționari defectuoase.

Intregul terminal va fi complet automatizat si supravegheat: monitorizare si control din camera de comanda prin PC si PLC. Celulele de siloz vor fi echipate cu sistem de monitorizare a temperaturii si cu sistem de aerare.

Intreaga cantitate de marfa recepționata si expediata va fi cantarita prin cantare de mare precizie (cantare auto si CF si cantare de flux), care vor fi integrate intr-un sistem de management al marfii special proiectat.

Pentru a conserva in conditii optime marfa depozitata si pentru a evita orice problema cu calitatea, cerealele vor fi testate intr-un laborator propriu pe baza probelor prelevate cu echipamente speciale.

Capacitatea anuala a terminalului de cereale va fi de aproximativ 5 milioane de tone.

Rată descărcare barje (t/h)
Rată descărcare vagoane (t/h)
Rată descărcare autocamioane (t/h)
Capacitate (t/an)